منو

پربيننده ترين مطالب
    • No Post To Show
    • No Post To Show
    • No Post To Show
خانه / اطلاع رسانی /  جناب آقای فاضل کار از این حرفها گذشته است!
پاسخ استاد اکبرنژاد به بیانات استاد محمد جواد فاضل لنکرانی

 جناب آقای فاضل کار از این حرفها گذشته است!

 جناب آقای فاضل کار از این حرفها گذشته است!

?شما به وضع زندگی خودتان و به ابعاد مرکز فقهیتان نگاه کنید، آیا رواست که از طلبه بخواهید زاهدانه زندگی کند؟!

?پاسخ «استاد اکبرنژاد» به بیانات اخیر جناب «استاد محمد جواد فاضل لنکرانی»
?عرض سلام و ادب خدمت برادر بزرگوار استاد شیخ محمد جواد فاضل(حفظه الله)
در دیدار با اساتید معزز(حفظهم الله) نکاتی را بیان کردید از جمله اینکه رابطه استاد و شاگرد باید فراتر از چهار دیواری کلاس باشد. این مطلب به حق است و جز این راهی برای تربیت نفوس وجود ندارد. کما اینکه مردم، انبیاء(صلوت الله علیهم اجمعین) را در زندگی خود بیشتر می یافتند تا مسجد و منبر!
?چیزی که خیلی روی آن تاکید داشتید این بود که طلبه برای درس و بحث نیازمند انگیزه است و بزرگترین رسالت استاد انگیزه سازی برای اوست. سوالی که ذهن بنده و بسیاری از اساتید و طلاب را به خود مشغول کرده این است که این انگیزه سازی با چه روشی و چگونه باید اتفاق بیفتد؟
۱. با تاکید بر اینکه نویسندگان این کتابها چه انسان های بزرگی بودند و چه زحمتها که برای سطر به سطر این کتابها کشیده اند؟ کما اینکه در بیانات حضرتعالی به چشم می خورد؟
۲. با نشان دادن دقت نظرها و قیل و قال ها و کش و قوس هایی که نویسندگانی چون شیخ انصاری(ره) به بحث داده اند؟
?برادر من؛ تا دیر نشده باید باور کنید که زمان این توجیهات گذشته است. امروز کوس رسوایی این دلمشغولی ها برافتاده است. امروز گوش طلبه ها و اساتید جوان از این حرفها پر است! امروز طلبه با همه وجود ناکارآمدی این کتابها و این حوزه را احساس می کند و هیچ نیازی به اثبات من و یا رد شما ندارد.
?امروز طلبه از خود می پرسد، بعد از ده سال که مفیدترین و با نشاط ترین دوره زندگیم سپری می شود، چه چیزی به دست می آورم؟ وقتی خودش را با دوستان و همسفران قدیمی مقایسه می کند، بالطبع به یک مقایسه می رسد. در دنیا یک جوان ۱۸ ساله بعد از چهار سال تحصیل می تواند یک سد عظیم را مهندسی کند یا مدارهای الکترونیکی طراحی نماید. بعد از ده سال می تواند با عنوان متخصص عرض اندام کند. در حالی که حوزه ای که برای این طلبه زحمت کشیده و به او تعلیم داده، پس از ده سال او را تجسم بی سوادی می شمارد!
?او از خود می پرسد چه ارتباطی بین محتوای این کتابها با نیازهای جامعه من وجود دارد؟ از خود می پرسد چرا جناب آقای فاضل سه ماه وقت خود و طلبه هایش را معطل این کند که آیا می شود احکام شرایع سابق را استصحاب کرد یا نه؟ یا چرا باید یک سال وقت صرف کند که آیا مقدمة الواجب، واجب است یا نه؟
?او از خود می پرسد چرا در این نظام آموزشی تنها چیز فراموش شده، من طلبه هستم!! چرا به خواسته های من، تمایلاتم، علایقم و بلکه بالاتر به استعدادهایم بی اعتنایی می شود! چرا باید همه ما، با تنوع استعدادها و علاقه ها، سر یک درس بنشینیم و از یک کتاب بخوانیم؟!
او از خود می پرسد چرا حوزه و بزرگوارانی مانند آقای فاضل به جای تکرار هزار باره مطالب منسوخ و تاریخ گذشته نمی خواهند واقعیت های أظهر من الشمس را ببینند و آنگاه از ما انتظار دارند، توجیهات زننده شان را بپذیریم.

?برادر من؛ هر وقت توانستی مثل یک طلبه و با شهریه یک طلبه یعنی چیزی در حدود ۶۰۰-۹۰۰ هزار تومان زندگی کنی، آن وقت از صبر و شکیبایی سخن بگو. آن وقت بگو طلبه با انگیزه بر فقر هم صبر می کند. شما به وضع زندگی خودتان و به ابعاد مرکز فقهیتان نگاه کنید، آیا رواست که از طلبه بخواهید زاهدانه زندگی کند و با شرمندگی زن و بچه و بی رحمی صاحب خانه بسازد و عزت نفسش پایمال نشود؟!!

✳️سلام و درود خدا بر حضرتعالی
◾️ارادتمند؛ محمد تقی اکبرنژاد

↙️بیانات استاد محمد جواد فاضل لنکرانی را در آدرس زیر مشاهده نمایید.

https://t.me/feghahat/4869

 

درباره نویسنده

مدیر سایت
وبلاگ

نظرات

1 دیدگاه در “ جناب آقای فاضل کار از این حرفها گذشته است!

  1. ناشناس گفت:

    باسمه تعالی با سلام. بنده نمی دانم وضع مالی استاد اکبر نژاد چطور است ولی کاش خودشان هم ادرس منزل و میزان پولی که با آن امرار معاش می کند را ذکر می کرد. امیدوارم نظر بنده را تایید کنید شاید استاد دیدند و جواب دادند.

    ۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

asd


Username
Create an Account!
Password
Forgot Password? (close)

adf


Username
Email
Password
Confirm Password
Want to Login? (close)

asdf


Username or Email
(close)