منو

پربيننده ترين مطالب
    • No Post To Show
    • No Post To Show
    • No Post To Show
خانه / اطلاع رسانی / یادداشت اختصاصی «استاد اکبرنژاد» خطاب به مدیریت حوزه علمیه اصفهان 
در پی اتفاقات اخیر حوزه علمیه اصفهان

یادداشت اختصاصی «استاد اکبرنژاد» خطاب به مدیریت حوزه علمیه اصفهان 

یادداشت «استاد اکبرنژاد» خطاب به «مدیریت حوزه علمیه اصفهان»

?امام جمعه و مدیر محترم حوزه علمیه اصفهان، حضرت آیت الله طباطبایی نژاد (حفظه الله)
سلام علیکم
?حقیر در چند نوبتی که در حوزه اصفهان و در جمع طلاب عزیز و اساتید محترم آن توفیق حضور یافتم، از تجمع آن همه استعداد و انگیزه در حوزه خوش نام اصفهان شگفت زده شدم. با اینکه حوزه های بسیاری را تجربه کرده و می شناسم، با این وجود، هیچ حوزه ای را تا این اندازه مستعد و پرانگیزه نیافتم. حوزه ای مشحون از طلاب پرشور و انقلابی که می شود استعداد و خوشفکری را در پیشانیشان ببینی.
?چیزی که در این دیدارهای علمی و انقلابی برایم رنج آور بود این بود که این همه توانمندی و انگیزه از سوی متولیان حوزه اصفهان نادیده گرفته می شد. اصرار بر نشنیدن و ندیدن موج های بلند! به خوبی می شد صدای ضربات کوبیده شدن موج های بلند در سینه صخره های محکم را شنید. طلبه ها از مرکز مدیریت چنان با استرس سخن می گفتند که تو گویی درباره یک نهاد اطلاعاتی خطرناک سخن می گویند! از بگیر و ببندها! حاج آقا اینجا اصفهان است اگر کسی پایش را کج بگذارد، کارش با کرام الکاتبین است! ترس از اخراج و سوء سابقه و قطع شهریه و مسائل دیگر.
?گلایه های صریح از جانشین حضرتعالی در مرکز مدیریت حجت الاسلام و المسلمین باطنی که گویا سابقه نظامی هم دارد، سابقه کاری ایشان توجیه خوبی بود برای پادگانی شدن حوزه اصفهان با آن همه سابقه درخشان و بی مانند!
?راستی حضرتعالی به عنوان امام جمعه و مدیر حوزه علمیه اصفهان چه رسالتی در این باره دارید؟!
چرا نمی خواهید تغییر نسل را باور کنید؟ مگر امام و امیرمؤمنان نفرمود: لاتَقسِروا أولادَکُم علی آدابِکم فإنّهُم مَخلوقُون لزمانٍ غَیرَ زَمانِکُم
چرا نمی خواهید سوختن نسل های پی در پی استعدادهای تابان و گرایش های فروزان را باور کنید؟ چند نسل دیگر باید بسوزند و فُسیل شوند تا شما باور کنید که پیش بردن برنامه های تاریخ گذشته قجری در فضای پادگانی غلط اندر غلط است و آن روز نه استغفار سودی دارد و نه بازگشت را فرصتی باقیست.
چرا سفره آزاداندیشی و آزادی بیان را نمی گسترانید و شکوه حوزه قدیمی اصفهان را تجدید نمی کنید؟ چرا امروز آزاداندیشی به کالای قاچاق در حوزه تحت امر حضرتعالی بدل شده است؟
?چرا مدیران دلسوزی که مشفقانه دسترنج سالها کار و ایده پردازی خود را صادقانه خدمتتان ارسال کرده بودند، با برکناری پاسخ گفتید و هیچ گاه به آن جواب ندادید؟
?چرا از هر گونه اقدام طلاب انقلابی اصفهان برای اعلام نظر یا اعتراض از قبیل تجمع، طومار و… جلوگیری می شود؟
?چرا امروز حضرتعالی محبوبیتی میان طلاب اصفهان ندارید؟ اینکه طلبه ها رابطه عاطفی با شما برقرار نکرده و تنها به عناوینی مثل امام جمعه و مدیر حوزه و اینها شما را می شناسند، سوال برانگیز و ناراحت کننده نیست؟!
?برادر من؛ دیر یا زود این حوزه چند صد ساله و باشکوه به دست همین نسل جوان خواهد افتاد، چه خوب که با نام خوش از حضرتعالی یاد شود و در خاطره ها جاودانه بماند.
?پیشاپیش از انتشار مجازی این نامه اعتذار می کنم زیرا امیدی به مطالعه آن از سوی حضرتعالی نداشتم.

✳️ارادتمند: محمد تقی اکبرنژاد

درباره نویسنده

مدیر سایت
وبلاگ

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

asd


Username
Create an Account!
Password
Forgot Password? (close)

adf


Username
Email
Password
Confirm Password
Want to Login? (close)

asdf


Username or Email
(close)