منو
خانه / اطلاع رسانی / اخبار / گزارش اجمالی آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید که عصر دیروز در موسسه فقاهت و تمدن اسلامی برگزار شد.

گزارش اجمالی آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید که عصر دیروز در موسسه فقاهت و تمدن اسلامی برگزار شد.

🔸پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط استاد علی‌زاده، حجت الاسلام و المسلمین ذبیحی مدیر داخلی مؤسسه به گزارشی از فعالیت‌های مؤسسه در سال تحصیلی گذشته پرداخت. ایشان با شمردن آثاری که در طول یک سال گذشته منتشر و رونمایی شد، بیان داشتند کتاب‌ها و آثار پژوهشی بسیار باارزشی در حال آماده‌سازی و چاپ هستند که در اختیار محققین و پژوهشگران علوم دینی قرار خواهد گرفت.

🔸در ادامه مراسم، استاد محمد تقی اکبرنژاد با بیان شرافتِ اشتغال به علوم اهل بیت(ع)، روایتی را از امام صادق(ع) ذکر کردند که فرمود: «کسی جز زراره، ابوبصیر، محمد بن مسلم و برید بن معاویه برای احیای علم ما واحادیث پدرم نیافتم. اگر آنها نبودند کسی به هدایت دست نمی‌یافت و ایشان حافظان دین‌اند. آنها هستند که از بقیه مردم به سوی ما سبقت می‌گیرند».

🔻ایشان با بیان مشکلات جامعه اسلامی و نیاز مردم به کارشناسان علوم دینی، معطّل کردن طلاب در مباحثی که ثمره‌ای در دین‌شناسی ندارد را حرام دانسته ‌و آن را تضییع فرصت‌ها و حرکت در خلاف احیای امر خداوند و دین وی دانستند.

⬅️ استاد اکبرنژاد افزودند: اگر خروجی کار ما احیای امر دین باشد شامل روایت مذکور می‌شویم اما اگر مصداق تلف کردن وقت و عمر طلاب و امکانات باشد نمی‌توانیم از حُفّاظ الدین باشیم.

⭕️ وی افزود زمانی که حوزه و روحانیت خروجی قابل دفاعی نداشته باشد، باعث ناامیدی مردم شده و حتی متدینین نیز، از ما عبور خواهند کرد.

🔸ایشان در ادامه فرمودند ما در مؤسسه‌ای با امکانات بسیار محدود، آثار کارآمد و مفیدی تولید کرده‌ایم و این برای ما افتخار است که در مسیر احیای امر دین باشیم. در این مدتی که بسیاری از مجموعه‌های علمی تعطیل بود، کارهای پژوهشی مؤسسه به کار خود ادامه می‌داد.

درباره نویسنده

مدیر سایت
وبلاگ

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

asd


Username
Create an Account!
Password
Forgot Password? (close)

adf


Username
Email
Password
Confirm Password
Want to Login? (close)

asdf


Username or Email
(close)