منو

پربيننده ترين مطالب
    • No Post To Show
    • No Post To Show
    • No Post To Show
خانه / گفتمانی / ویژه تحول / سخنی با برادر شهیدم؛ قتیل الغَفَلات
به مناسبت شهادت طلبه مضروب مشهدی

سخنی با برادر شهیدم؛ قتیل الغَفَلات

◾️سخنی با برادر شهیدم؛ قتیل الغَفَلات

شهادت تسلیت ندارد، تهنیت و تبریک دارد.
▫️محمد عزیز شهادت تو تسلیت ندارد اما مرگ ما تسلیت دارد! بله به خاطر اینکه آن قدر خاموش مرده ایم که خودمان هم متوجه مرگ خود نشده ایم مثل مرگ خاموش در میانه زمستان!
▪️مرگ علایمی دارد؛ از کار افتادن حواس و غیر فعال شدن قوای ادراکی و عصبی، از کار افتادن قلب و از رمق افتادن نفس ها! همه اینها را در حوزه قم می توانی پیدا کنی!
اگر قوای ادراکی و عصبی حوزه ما فعال بود، چگونه می توانست در عصر مدرنیته که همه چیز شتابان در حال تغییر است و جوانان این مرز و بوم فوج فوج در امواج تاریک عصر جدید گرفتار آمده به دست انحراف و ابتذال کشیده می شوند، خود را کنار بکشد و بی اعتنا خود را در مقام عصمت ببیند و به همان درس و بحث دوره قجری اکتفاء کند!
▪️اگر حوزه ما زنده بود، مگر می توانست از دیدن این همه فقر و تبعیض و بی داد خاموش بماند و مانند مولایمان علی علیه السلام فریاد برنیاورد و زیر بار مسئولیت نرود!
▪️اگر حوزه ما زنده بود، از حال طلبه و استادش بی خبر نمی ماند؛ از فقر و گرفتاریش از نداری و شرمساریش از آینده خاکستری و نامعلومش از بن بست های پیاپیش.
▪️اگر حوزه ما زنده بود که تو در خون خودت غلط نمی خوردی! اگر زنده بود که از آن طلبه ای که مظلومانه در متروی تهران چاقو خورد و نقش زمین شد و آن طلبه ای که در شیراز در خونش رنگین شد، از همه اینها درس می گرفت و خیلی چیزها می فهمید و خیلی حرکت ها اتفاق می افتاد اما نیفتاد! می دانی چرا؟ چون حوزه ما قوای احساسی خود را از دست داده است و دیگر نه می شنوند و نه می بیند و نه حرف می زند و نه می چشد و نه…
▪️زهی خیال باطل! من انتظار دارم “بزرگان حوزه از مراجع گرفته تا جامعه مدرسین و شورای عالی و مدیریت حوزه برای خون به ناحق ریخته تو قیام کنند و فریاد بزنند و مانند پدر داغ جوان دیده، زمین و زمان را به بند بکشند و نهیب زنند که چرا فرزند ما بی گناه کشته شد و بر سر سیاست بازان بی دینی که در لباس دین خیانت می کنند، فریاد بزنند که عملکرد شما خون فرزندان ما را نقش زمین می کند!” در حالی که این آقایان وقتی تو زنده بودی، زندگیت را ندیدند و تو را به نظام آموزشی فرسوده بستند و بدون نگاه به گرایش ها و علایقت و استعدادها و نمودهایت، در نظام آموزشی قجری تاریخ مصرف گذشته به راهت انداختند و فریادهایت را نشنیدند!
▪️امیدوار بودم خون امثال تو مدیران و موثران حوزه را بیدار کند اما اشتباه می کردم. وقتی که به خاطر سوء عملکرد روحانیت و تبلیغات گسترده دشمن امسال حتی متدینین هم حاضر نشدند بچه هایشان را به حوزه بفرستند و حوزه های سراسر کشور در جذب طلبه به بن بست خوردند، به جای اینکه صادقانه آن را به مراجع و سایر بزرگان منتقل کنند و بلند بلند بگویند و درست تحلیل کنند، در روز روشن گفتند: “امسال به خاطر کیفی سازی، کمتر طلبه جذب کردیم!
▪️دلم برای طلبه هایی می سوزد که با چه شوری در انتخابات مجمع نمایندگان طلاب شرکت کردند اما امروز آنها را در خونخواهی تو، منفعل و بی تدبیر می یابند!
▪️من اصرار دارم تا برادران عزیز طلبه که آنان را بیش از جان خود دوست دارم بگویم: عزیزان من شما قدر و قیمتی نزد بزرگانتان ندارید. آیا وقت آن نرسیده است که شما از آنان نا امید شده، خودتان مبداء حرکت شوید و خود را در میانه میدان ببینید!
▪️هر کدام از شما عزیزان یکی از فرماندهان و افسران تحول می تواند باشد. می تواند قرارگاه تحول باشد و جریان ساز. می تواند گروه درست کند و با دوستانش مسائل مربوط به امروز و آینده حوزه بیندیشد و گفتگو کند. می تواند نسبت به تصمیمات بزرگان حوزه فکر کند و نظراتش را ابراز کند. می تواند مطالبه گرانه خواسته هایش را با مدیران و اساتید مطرح سازد، دست کم می تواند اول سال تحصیلی دو هفته دیر سر درس حاضر شود و با اعتصاب علمی خود بگوید که از دست متولیان امور به ستوه آمده است!
◾️در پایان از اساتید معزز و طلاب عزیز دیار امام رئوف انتظار می رود با حضور گسترده و پرشور خودشان نشان دهند که خون برادرانشان از هر چیزی برایشان مهم تر است.

محمد تقی اکبرنژاد

درباره نویسنده

مدیر سایت
وبلاگ

نظرات

1 دیدگاه در “سخنی با برادر شهیدم؛ قتیل الغَفَلات

  1. اا گفت:

    احسنت بر جهادگر عرصه علم آقای اکبرنژاد

    ۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

asd


Username
Create an Account!
Password
Forgot Password? (close)

adf


Username
Email
Password
Confirm Password
Want to Login? (close)

asdf


Username or Email
(close)