منو

پربيننده ترين مطالب
    • No Post To Show
    • No Post To Show
    • No Post To Show
خانه / اخبار داخلی / حرکت تحول حوزه ریشه در قیام عاشورا دارد.
گزارشی از افتتاحیه سال تحصیلی جدید مؤسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی

حرکت تحول حوزه ریشه در قیام عاشورا دارد.

حرکت تحول حوزه ریشه در قیام عاشورا دارد.

افتتاحیه مؤسسه فقاهت و تمدن سازی صبح امروز (یک شنبه ۱مهرماه) با سخنرانی ریاست محترم مؤسسه برگزار شد.
استاد اکبرنژاد در جمع اساتید، مدیریت، کارکنان اداری و دانش پژوهان مؤسسه ضمن تسلیت شهادت سالار شهیدان به شرح بخش هایی از زیارت عاشورا و بیان درس هایی از این حماسه پرداختند.
ایشان ثبات قدم در صراط حق و دوستی با دوستان اباعبدالله و جنگ با دشمنان اباعبدالله را از فرازهای مهم این زیارت بر شمردند و افزودند:
جریان حق و باطل همیشه وجود خواهد داشت و ما باید همانند حضرت عباس و مالک اشتر با افزایش بصیرت و زمان شناسی، سعی کنیم در پیچیدگی های سیاسی آگاهی خود را نسبت به اتفاقات جامعه حفظ نماییم تا بتوانیم مسیر حق را به درستی انتخاب نماییم.
ریاست محترم موسسه فقاهت در ادامه ی سخنان خود به بیان درس هایی از عاشورا پرداختند و فرمودند:
مشکل اصلی حوزه ما این است که به خاطر ضعف در زمان شناسی و بصیرت، نمی داند در کدام جبهه می جنگد، چرا که حوزه با اتفاقات و موضعگیری هایی که در فضای جامعه رخ می دهد کاری ندارد و بنا دارد به کارهای خود مشغول باشد و تنها به تماشای رویدادهای جامعه بنشیند و عنصر فعالی در قبال این وقایع نباشد، حوزه علمیه با این سکوت تنها به دشمن کمک می کند.
ایشان بیگانگی فعالیت های علمی حوزه با نیازها و ظرفیت های جامعه را محصول عدم بصیرت و نبود زمان شناسی دانستند و در ادامه نسبت به سکوت حوزویان در قبال ظلم و فساد های پیش آمده در جامعه هشدار دادند.
ایشان همچنین به کاهش ورودی های حوزه علمیه اشاره ای کردند و افزودند: ورودی های امسال کاهش پیدا کرده است اما مسئولان بنا دارند آن را مخفی نگه دارند در حالی که حوزه علمیه می بایست به آسیب شناسی آن روی بیاورد.
ریاست محترم موسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی در ادامه به کم کاری حوزه در مسئله عاشورا شناسی پرداختند و فرمودند: حوزه علمیه از عاشورا تنها گریه را آموخته است، در حالی که قیام عاشورا یعنی شهامت و شجاعت و برخلاف رویه عمومی جامعه حرکت کردن و داشتن بصیرت لازم، همان چیزی که حوزه علمیه در بیان و تبلیغش کم کاری نموده است.
ایشان در ادامه به تطبیق حرکت تحول در حوزه بر قیام عاشورا پرداختند و افزودند: تحول حوزه کاملا ریشه در عاشورا دارد، تحول حوزه از جمله اقداماتی است که برای آن باید بصیرت کافی داشت، هنگامی که موسسه فقاهت شروع به اقدامات تحولی نمود بسیاری با آن مخالفت کردند اما موسسه فقاهت با نفوذ بصیرت، این راه را ادامه داد، چرا که تنها راه حل مشکلات حوزه و جامعه را تحول حوزه می دانست و البته در ادامه راه نیز مخالفینش به او ملحق شدند.
ایشان در انتهای سخنان خود طلاب را به تلاش و کوشش و ایستادگی در مسیر کسب علم توصیه نمودند و آن را لازمه رسیدن به اجتهاد عنوان نمودند.

 

درباره نویسنده

مدیر سایت
وبلاگ

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

asd


Username
Create an Account!
Password
Forgot Password? (close)

adf


Username
Email
Password
Confirm Password
Want to Login? (close)

asdf


Username or Email
(close)