منو

پربيننده ترين مطالب
    • No Post To Show
    • No Post To Show
    • No Post To Show
خانه / گفتمانی / ویژه تحول / اظهارات استاد مصطفی درّی در رابطه با نشست های یکسویه انجمن اصول فقه
در پی برگزاری نشست های یک طرفه انجن اصول فقه در نقد کتاب زوائد علم اصول

اظهارات استاد مصطفی درّی در رابطه با نشست های یکسویه انجمن اصول فقه

🔹استاد مصطفی درّی در گفتگوی تلفنی با کانال فقاهت به سؤالات این کانال در رابطه به عملکرد های یک طرفه و یک سویه انجمن اصول فقه پاسخ داد.
🔹ایشان در پاسخ به پرسش نخست که چرا انجمن اصول فقه با وجود وعده های خود مبنی بر برگزاری نشستی با حضور نویسنده کتاب زوائد علم اصول، اصرار دارد این سلسله نشست ها را یک طرفه برگزار نماید گفت:
🔹به طور کلی هر نظریه ای که قرار است نقد و بررسی شود می بایست با حضور صاحب نظریه یا نماینده ای از او برگزار شود و فارغ از جلساتی که انجمن اصول برگزار کرده می گویم: هر گونه نشستی که بخواهد بدون رعایت این مسائل برگزار شود أبتر و ناقص خواهد ماند.

🔹جناب آقای درّی که خود دبیر نخستین جلسه از این سلسله نشست ها بودند در توضیح علت عدم دعوت از استاد اکبرنژاد افزودند:
🔹در اولین جلسه که بنده حضور داشتم، هم جناب آقای قائینی هم سایر ناقدین، همگی اتفاق داشتند که بحث بر سر کتاب زوائد است، اما جناب آقای محمدی(رئیس انجمن اصول فقه) معتقد بودند هدف جلسه بررسی کاربردهای مشتق می باشد نه کتاب زوائد. اما این در حالیست که ارائه دهنده و ناقدین از روی کتاب زوائد مسئله را مورد بررسی و نقد قرار می دادند. جناب آقای قائینی نیز اعتقاد داشتند باید خود آقای اکبرنژاد حضور می داشتند و از نظریه خود دفاع می کردند. البته انجمن اصول وعده داد تا در آینده جلسه ای با حضور نویسنده کتاب زوائد اصول برگزار می کند. البته این که چرا برگزار نشد بنده اطلاعی ندارم. اما در هر صورت می بایست نقد یک نظریه با حضور صاحب نظریه باشد.

🔹سوال دیگری که از ایشان پرسیده شد اعتراض برخی از اساتید سطح نسبت به برگزاری مناظرات در سطح عمومی طلبه ها بود و اینکه ممکن است مناظره ها ذهن طلاب سطح را مشوش سازد.ایشان نیز در پاسخ به این سوال گفتند:
🔹ما در مسائل مهمتری مانند دانش علم کلام سابقه برگزاری مناظرات حتی از سمت معصومین را داریم، سایر علما همانند شیخ طوسی، شیخ مفید با دانشمندان اهل تسنن گفتگوهای علمی داشته اند. در این مسائل مهم هم هیچ کسی اعتراض نکرد که این مناظرات اذهان عمومی را مشوش می سازد.
🔹 مناظراتی در شبکه های ماهواره ای با حضور علمای اهل تسنن و شیعه برگزار شده است در حالیکه این مسائل به مراتب از دانشی چون اصول فقه با اهمیت تر است اما بازهم علمای ما شرکت می کردند و به خاطر ترس از مشوش شدن اذهان مخاطبین از حضور در این جلسات امتناع نورزیدند.
در واقع کسی که از مناظره امتناع می ورزد محتمل است که در دفاع از نظریه خود دچار شک و شبهه باشد.

🆔 @feghahat

درباره نویسنده

مدیر سایت
وبلاگ

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

asd


Username
Create an Account!
Password
Forgot Password? (close)

adf


Username
Email
Password
Confirm Password
Want to Login? (close)

asdf


Username or Email
(close)