منو

پربيننده ترين مطالب
    • No Post To Show
    • No Post To Show
    • No Post To Show
خانه / اطلاع رسانی / اخبار / یادداشت استاد اکبرنژاد
پاسخ به برخی از سوالات مطرح شده پیرامون اعتصاب علمی

یادداشت استاد اکبرنژاد

? یادداشت استاد محمد تقی اکبرنژاد:
?برخی گمان می برند هر چیزی را رهبری باید بگوید تا ما اقدام کنیم. این یعنی فرصت سوزی! چرا؟ برای اینکه رهبری سنگین ترین وزنه سیاسی کشور است و به این راحتی نمی تواند در هر چیزی ورود کند و به هر مسأله ای بپردازد. مگر اینکه آن قدر بزرگ شود که به معضل بدل گردد. همچنانکه ایشان حتی در مسأله ۲۰۳۰ گلایه کردند که چرا دست روی دست گذاشتید تا من رأساً اقدام کنم؟!
?آیا ما انتظار داریم رهبر معظم که هر از چند سال یکبار طلبه ها را به حضور می پذیرند، به همه جزئیات بپردازند و فرمان بدهند؟! آیا توجه نمی کنیم که فرمان رهبری و اصرار ایشان بر منویات خویش حوزه را به تشنّج می کشاند و دو دستگی را رقم می زند؟ این ما هستیم که در وسط میدان باید بصیرت داشته باشیم و به موقع تشخیص دهیم که چه باید کرد و از چه باید پرهیز نمود.
?رهبر معظم انقلاب از ما مطالبه گری را مطالبه کردند. اصرار را خواستند. گفتمان سازی تحول را در بدنه طلاب جستجو کردند. حال اگر ما در وسط میدان انواع مطالبه گری را امتحان کردیم و به در بسته خوردیم و از بسته بودن درها به فریاد زدن رسیدیم، خطا کرده ایم؟! اجتناب از امتحان کتابی که چیز زیادی نمی دهد و بسیار می ستاند، حق قانونی هر طلبه ای است و مؤدبانه ترین شکل بلند کردن فریاد؛ تا شاید بزرگان بشنوند و ترتیب اثر دهند.
?رهبری فرمودند این طور نباشد که شما، حوزه را متحول سازید و بدهید دست بزرگان. این کجا و اینکه ما به عنوان یکی از أشکال مطالبه گری امتحان ندهیم کجا! ما با اعتصاب علمی تحول را ایجاد نمی کنیم، تحول را مطالبه می کنیم.
?به همه برادران عزیز طلبه عرض می کنم و از تبعات آن اِبایی ندارم؛ یقین بدانید که اگر منتظر باشید تا بزرگان حوزه تحولی را رقم بزنند، سخت در اشتباه هستید و بر سر عمر و جوانی تان قمار کرده اید! هیچ تغییر و تحولی در تاریخ بدون هزینه رخ نداده است و شما نیز از این سنت مستثناء نیستید. یا باید از این برنامه عمرسوزِ بی ثمر تمکین کنید یا باید شهامت مقابله با آن را در خود ایجاد کنید.
?محمد تقی اکبرنژاد،۱۷تیر۹۶

درباره نویسنده

مدیر سایت
وبلاگ

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

asd


Username
Create an Account!
Password
Forgot Password? (close)

adf


Username
Email
Password
Confirm Password
Want to Login? (close)

asdf


Username or Email
(close)