منو

پربيننده ترين مطالب
    • No Post To Show
    • No Post To Show
    • No Post To Show
خانه / گفتمانی / ویژه تحول / نگاهی به عملکرد مدیریتی حجة الاسلام فرخ فال

نگاهی به عملکرد مدیریتی حجة الاسلام فرخ فال

?نگاهی به عملکرد مدیریتی حجة الاسلام فرخ فال

?دوره مدیریتی جناب آقای فرخ فال به اتمام رسید و در مراسمی که روز یکشنبه مورخ ۲۰ فروردین ماه برگزار شد از خدمات ایشان تقدیر به عمل آمد.
جا دارد ابتدا از زحمات و خدمات خالصانه ایشان کمال تشکر و قدردانی را بنمائیم و از خداوند متعال توفیق روز افزون برای ایشان مسألت می داریم.
?اما در کنار زحماتی که ایشان برای حوزه کشیدند نکاتی می بایست مورد بررسی قرار گیرد:
?جناب آقای فرخ فال نزدیک به ۶ سال مدیریت قم را بر عهده داشتند و از نزدیک با مشکلات و معضلات نظام آموزشی حوزه و همچنین زندگی طلاب آشنا بودند. در جلسات و کلاسهای خود بارها از ضعف نظام آموزشی گلایه می کردند و مکرر کتاب کفایه الاصول را مورد نقد قرار دادند. از این رو جاداشت اقدماتی انجام دهند:
? از جمله اینکه ایشان می بایست نماینده ی خوبی برای طلاب در شورای عالی و بیوت مراجع باشند تا مشکلات و مصائب حوزه و طلاب را به ایشان منتقل نمایند تا نتیجتاً اقدامات مناسبی صورت گیرد. اما نه تنها این مهم صورت نمی گرفت بلکه عکس آن را شاهد بودیم و ایشان را نماینده شورای عالی و بیوت می یافتیم. این مساله تا آن جا شدت گرفت که در برابر اقدامات و اعتراضات خودجوش طلاب نیز می ایستادند. در مقابل طوماری که توسط طلاب جمع آوری شد ایستادند و دستور به جمع آوری طومار طلاب در فیضیه و پردیسان دادند.
? توقع نیروهای انقلابی از مدیران حوزه این بوده و هست که ایشان اگر در جلسات خصوصی حرفهایی می زنند در میدان عمل نیز به آن ها پایبند باشند.
?یکی از طرح هایی بحث برانگیز و پرچالش دوران مدیریت ایشان مساله حضور و غیاب اجباری کلاس های فقه و اصول بود که اگر اعتراضات طلاب ادامه پیدا می کرد شاهد لغو این قانون بودیم همانطور که شدت اعتراض ها در ابتدا منجر به عقب نشینی هایی شد!
?نفس اجباری شدن حضور و غیاب امری صحیح و منطقی است اما اجرای این طرح پیش از تخصصی شدن حوزه کاری غیر حرفه ای به حساب خواهد آمد. تحمیل یک سلیقه بر تمام سلائق و علائق یک اقدام اشتباه است .
هر طلبه ای به یک رشته و یک علم علاقه مند است آیا رواست همه آن ها را پای یک درس بنشانیم!؟
◼️ارسالی از عضو محترم کانال ( با نام کاربری یازهرا)

___________________________
[نشر نظرات مخاطبان، لزوما به معنی تایید محتوای پیام نیست]

درباره نویسنده

مدیر سایت
وبلاگ

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

asd


Username
Create an Account!
Password
Forgot Password? (close)

adf


Username
Email
Password
Confirm Password
Want to Login? (close)

asdf


Username or Email
(close)