منو

پربيننده ترين مطالب
    • No Post To Show
    • No Post To Show
    • No Post To Show
خانه / گفتمانی / ویژه تحول / مهره سوخته یا شهید فرهنگ!!
به بهانه دفاع مقدس -1

مهره سوخته یا شهید فرهنگ!!

?به بهانه دفاع مقدس(۱)

?یادداشت اختصاصی استاد اکبرنژاد

?هشت سال دفاع جنگ، هشتاد سال حماسه و افتخار بود. دفاع با دستان خالی در برابر ارتشی که مزدور ابرقدرتهای عالم بود، چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت. امروز مهم تر از هر چیز، دریافت پیام های دفاع مقدس است. مثلا:
?ما در جنگ منتظر ژنرالها نماندیم. مدیریت جنگ را به دست جوانان انقلابی و متعهد سپردیم و فتح خرمشهر را به نام فرماندهان بیست تا بیست و پنج ساله رقم زدیم. پس؛ در صحنه نبرد و آنجا که بزرگترها کنار کشیده اند، تنها راه، اعتماد به نسل جوان است. اگر منتظر ژنرالها بمانید، قافیه را باخته اید. ما با این تجربه ارزشمند، چرا امروز در جبهه تولید علم و تبلیغ و در یک کلام، تحول حوزه در طراز انقلاب اسلامی منتظر بزرگان نشسته ایم؟! آیا این چهل سال کافی نبود تا به نسل من بیاموزد که پیرمردهای حوزه بنای تکان خوردن ندارند! آنها از این وضع یا راضیند یا حال حرکت ندارند.
?به اطراف خودتان نگاه کنید! تمام موسسات تخصصی و گروه های فعال تبلیغی که می بینید، متعلق به جوانان غیور حوزه است. هر جا خلاقیت و گستاخی و شهامت می بینید، کار همت ها، باکری ها و زین الدین های حوزه است. برای د یدن خرازی ها لازم نیست تاریخ جنگ را مرور کنید، باید چهره های انقلابی و بانشاطی را در حوزه جستجو کنید که با دستان خالی زیر بار عَلَم تولید علم و تبلیغ و الگوسازی اسلامی رفته اند.
?موسسه امام خمینی(ره) که محصول تلاشهای مجاهدانه دوران جوانی آیت الله مصباح(حفظه الله) است. موسسه فتوح اندیشه، موسسه فتوت، موسسه تدبر در قرآن، موسسه میقات، موسسه امیر بیان و ده ها مرکز فقهی تربیتی تبلیغی و فلسفی و غیره.
?برخی اوقات با خود فکر می کنم اگر این جوانان دیروز و امروز نبودند و با همت خود کارهای بکر و تازه راه نمی انداختند و در وسع خویش به مسائل جامعه واقعی و نه انتزاعی نمی پرداختند، حوزه ما با این نظام فرسوده و بی حال و مغز گریزش کجا بود؟ اصلا وجود داشت؟ یعنی اساتید محترم کفایه و رسائل و مکاسب(حفظهم الله) می خواستند با این بحث ها، آن نیم بند آبرو را حفظ کنند؟! مگر هر کفایه شناسی، اسلام شناس است؟ اگر این طور بود یعنی ما به تعداد کفایه گوها و رسائل گویانمان اسلام شناس داشتیم، چه غم بود؟ مگر گره ناگشوده ای در این کشور باقی می ماند؟!

?ادامه دارد…

◾️محمد تقی اکبرنژاد

درباره نویسنده

مدیر سایت
وبلاگ

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

asd


Username
Create an Account!
Password
Forgot Password? (close)

adf


Username
Email
Password
Confirm Password
Want to Login? (close)

asdf


Username or Email
(close)