منو
خانه / اطلاع رسانی / اخبار / فرزند ناخواسته ی حوزه!
یادداشتی کوتاه از استاد اکبرنژاد

فرزند ناخواسته ی حوزه!

امسال ایام البیض توفیق یار بود تا در جمع برو بچه‌های انقلابی مدارس معصومیه، مشکات و برخی موسسات دیگر در مسجد امام رضا(ع) در پردیسان قم، معتکف باشم. تعدادی از اساتید دغدغه‌مند نیز روشنی بخش مجلس بودند. بعد از ظهر پنجشنبه، گعده‌ای میان اساتید برگزار شد، اغلب طلاب نیز در اطراف نشسته بودند و ناظر گفتگوی آنان پیرامون جلسه ۲۵ اسفند ۹۴ حضرت آقا، با مجمع عمومی طلاب بودند. بگذریم که چه‌ها گفتیم و چه‌ها شنیدیم. در این میان یکی از اساتید صادقانه این‌طور شروع کرد:
برخلاف برخی از دوستان که چین و ماچین رفته‌اند و از اخبار آسمان خبر می‌دهند! بنده بچه دهاتم و می‌خواهم از دهاتمان برایتان بگویم. اگر گوساله تازه به دنیا آمده‌ای، مادرش را از دست می‌داد، در معرض تلف شدن قرار می‌گرفت. برای همین تلاش می‌کردند او را زیر گاو ماده‌ای قرار دهند تا با آن انس بگیرد. مشکل اینجا بود که گاو ماده بر اساس قریحه مادری، فقط از گوساله خود مراقبت می‌کند و گوساله ناخواسته را پس می‌زند. البته افراد اهل فنی بودند که می‌دانستند چه باید بکنند. آن‌ها گوساله چند روزه را خیس می‌کردند و نمک می‌زدند تا شبیه گوساله تازه به دنیا آمده باشد! از آن رو با مهارت کاری می‌کردند که گاو درد زایمان را مجددا تجربه کند و دچار توهم زایمان گردد. وقتی گاو به پشت سرش برمی‌گشت با گوساله‌ای خیس و نمکین مواجه می‌شد و آن را به فرزندی خود می‌پذیرفت.
او ادامه داد: حوزه مادر انقلاب است ولی مادری که پدر انقلاب یعنی امام (ره)، این فرزند را به اکراه در دامن او گذاشت. از این رو، حوزه هنوز هم که هنوز است نتوانسته با فرزند ناخواسته خود کنار بیاید!!

درباره نویسنده

مدیر سایت
وبلاگ

نظرات

5 دیدگاه در “فرزند ناخواسته ی حوزه!

  1. غریب گفت:

    گرچه تشبیه برای نزدیک کردن و تقریب به ذهن است با این حال تشبیه باید زیبا و متناسب باشد اگر مشبه امر مقدس است مشبه به هم باید متناسب با آن باشد البته اصل حرف را قبول دارم اما تشبیه خیلی بهتر می شد کرد.

    ۲۲
  2. امین گفت:

    غریب! مثال بچه ی دهاته، بیخیال:)

    ۱۴
  3. طلبه انقلابی گفت:

    انقلاب فرزند ناخواسته حوزه نیست، بلکه فرزند رهاشده حوزه است. حوزه با پدری امام، انقلاب را به دنیا آورد اما نامادری کرده و او را به خود واگذاشته است هرچند داد پدر را در آورده است. کاش حوزه مادری مهربانتر میشد!!!

    ۲۱
    1. تحول خواه گفت:

      زمانی می تونیم بگیم حوزه مادر انقلاب بوده که قاطبه حوزویان مخصوصا بزرگان حوزه پشتیبان انقلاب بوده باشند. البته منظور از پشتیبانی و حمایت سکوت و بی تفاوتی که بعدا تفسیر شود به تقریر و حمایت نیست. حمایت ینی واقعا برای به ثمر رسیدن انقلاب تلاش کرده باشند. تلاش در خور.
      با این ملاک چند در صد حوزه در زمینه سازی انقلاب فعال بودن. چند درصد از بزرگان؟؟
      چند در صد از بزرگان مخفیانه ابراز نگرانی و نارضایتی از حرکت انقلابی امام کردند؟

      ۱۰
  4. سیدرسول گفت:

    مقتل این جوریه : عباس كالقنفذ شده بود،یعنی مثل خارپشت بدنش پُر تیر شده بود. سلام. ما مواردبسیاری داریم که اهل بیت ع بین مشبه ومشبه به برای ملموس کردن از وجه شبه خاصی استفاده میکنند مثلا اینکه میفرمایند درکربلا حضرت علیه السلام همچون خارپشت شده بودند و مخاطب ذره ای استشمام توهین نباید بکند چون پیچش مو و اشارت های ابروی راوی را باید ببیند وگرنه نمیتواند استفاده معرفتی ببرد.
    به نظرمیرسدوقتی فردی به مکانی اشاره میکنداگر کسی بجای توجه به مشارالیه نوک انگشت را ببیند کم دقتی باشد . اینکه آن استاد عزیز تشبیهی فرمودند بجای آنکه نوک انگشت را بگیریم بهتر است به مشارالیه توجه کنیم، هرچند اگر بنده بودم چون از قبل مناقشات برخی عزیزان را حدس میزدم سعی میکردم با سلیقه نیکوتری مثال راتغییر دهم.
    خارج از همه این حواشی آیا با این روندی که ما شاهد هستیم اگر خدای ناکرده انقلاب صدمه و خسارت جدی ببیند و تضعیف شود یا تحلیل رود ایا آنگاه همین عزیزان متعصب و متصلبی که دغدغه تمدن سازی ندارند میتوانند قد علم کنند و آزادانه بگویند و بنویسند و تدریس و تبلیغ کنند؟
    _اما من در این میان نظر دیگری دارم،معتقدم برخی از آقایان عزیز بجای آنکه در خدمت انقلاب باشند انقلاب را به خدمت خود گرفتند واز آن برای خود سپر و سنگری برای تاختن ساختند ! وبه اسم شبهه پراکنی و سمپاشی بلافاصله از ابزارهای امنیتی استفاده میکنند ودهان منتقدین دلسوز را میدوزند.

    ۴۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

asd


Username
Create an Account!
Password
Forgot Password? (close)

adf


Username
Email
Password
Confirm Password
Want to Login? (close)

asdf


Username or Email
(close)