منو

پربيننده ترين مطالب
    • No Post To Show
    • No Post To Show
    • No Post To Show
خانه / گفتمانی / ویژه تحول / دنیای جوانان امروزی…
استقبالی چشمگیر جوانان از کتب غربی در نمایشگاه کتاب

دنیای جوانان امروزی…

?دنیای جوانان امروزی…

?روز گذشته طبق سنّت هر ساله سری به نمایشگاه کتاب زدم تا از نزدیک با تازه های نشر آشنا شوم.
?نمایشگاه شهر آفتاب، منطقه ای واقع در عوارضی تهران که مملوّ از دوستداران کتاب و کتابخوانی بود.
?از بین انواع کتب در رشته های مختلف، کتب روانشناسی و سبک زندگی با نام هایی مانند؛ چگونه یک مدیر موفق باشم؟، چگونه قدرت بیان خوبی داشته باشم؟، رازهای خوشبختی، چه طور با نشاط بمانم،اسرار نوآوری، قانون جذب و… که همه آن ها ترجمه شده ی دنیای غرب بود مورد استقبال فراوان جوانان و دانشجویان قرار داشت. موضوعاتی کاربردی و به روز با نام های جذاب و گیرا!
?پس از دیدن این صحنه آنچه مرا به فکر فرو برد فاصله ی دنیای جوان و نوجوان امروزی، با دنیای طلبه ی امروز بود! جوانی که ذهنش مالامال از هزاران سوال بی پاسخ و طلبه ای که در این حوزه به غیر از اصول و فقه چیزی نیاموخته است.
?جوان امروز نیازهایی دارد، سؤالات و پرسش هایی در ذهنش جولان می کند. پاسخ آن را از مرزبانان دینی خود نمی گیرد و به اجبار تلاش می کند پاسخ آن را از لابه لای اندیشه های مسموم غربی پیدا کند.
?طلبه ی امروزی نمی تواند پاسخ گوی جوان کنجکاو و باهوش امروزی باشد. طلبه ای که در دست خود کتب چند صد ساله پیش می بیند چه طور می تواند نیاز امروز جامعه خود را برآورده کند!
?دانشمندان غربی خوب به فکر جامعه خود هستند و چقدر حرفه ای همسو با جامعه خود حرکت و آن ها را تغذیه می کنند. اما حوزه ی ما با جامعه خود غریبه است! نه دردهای جامعه اش را می شناسد نه برای آن ها فکری می کند و نه طلبه خود را آماده رویارویی با مشکلات جامعه می کند!.
? مسائلی را در درس های خارج خود مورد مدّاقه قرار می دهد که از عمرشان هزار سال می گذرد! کتبی را به دانش پژوهان خود می آموزاند که هر کدام چند قرن زندگی کرده اند. نه بنایی بر تغییر دارد و نه فکری برای اصلاح! از خود تعریف می کند و خود را حلّال تمام مشکلات معرفی می کند اما در میدان عمل جبهه را خالی رها می کند!
◼️عباس محمدی

درباره نویسنده

مدیر سایت
وبلاگ

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

asd


Username
Create an Account!
Password
Forgot Password? (close)

adf


Username
Email
Password
Confirm Password
Want to Login? (close)

asdf


Username or Email
(close)