منو

پربيننده ترين مطالب
    • No Post To Show
    • No Post To Show
    • No Post To Show
خانه / گفتمانی / ویژه تحول / تحول خواهی در حوزه از جنسی دگر!
?«خود ما»خون به دل رهبر و ولی امر کردیم نه کسی دیگر!

تحول خواهی در حوزه از جنسی دگر!

?رفته بودم فروشگاه مرکز خدمات حوزه علمیه قم، بزرگترین فروشگاه وابسته به حوزه علمیه قم که با نام این حوزه عجین شده است.
?گشتی داخل غرفه های مختلف زدم؛ جاروبرقی ها خارجی، لباسشویی ها خارجی، یخچال ها قریب به اتفاق خارجی، دوچرخه ها قریب به اتفاق خارجی، تلویزیون ها خارجی (یا با افتخار مشترک با فلان کشور)، یک غرفه دربست در اختیار کالاهای ساخت برادران چشم بادمی(کره)، لوازم برقی و … آشپزخانه غالبا خارجی و غرفه آخر البسه روحانیون (عمامه، عبا، قبا و … ) با پارچه های بعضاً خارجی و … .
– با خودم گفتم مگر حوزه علمیه قم که نماد اسلام و معارف و ارزش های اسلامی و دینی است اعتقادی به اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی جامعه اسلامی ندارد؟
– مگر حوزه علمیه قم با حاکمیت اسلامی دو تا هستند و دو گونه تفکر دارند؟!
– مگر رهبر و حاکم اسلامی چندین سال، نام سال ها رو به «حماسه اقتصادی»، «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، «اقتصاد مقاومتی» نامگذاری نکردند و در قالب سیاست های ابلاغی و بیانات و سخنرانی ها همگان خصوصا مسؤولین و نخبگان را به حمایت از تولید داخل توصیه و مکلّف نکردند؟!
– آیا حوزه و روحانیت خود را از دستورات و سیاست های حاکم اسلامی مستثنی می داند؟ اگر مستثنی نمی داند پس مشتریان آن فروشگاه کذایی چه کسانی هستند؟ کره ای ها؟!
– مگر حوزه که نماد و پرچمدار دین و حاکمیت دین است، همچون پیامبر بر بوسه بر دستان کارگر افتخار نمی کند؟
– مسؤولین حوزه در این سال ها نمی توانستند پیرو اوامر حاکم اسلامی، حداقل لباس پیامبر(ص) که بر تن حوزویان است را داخلی کنند؟! آیا ممکن نبود که با تحقیق، چند نشان و برند خوب و با کیفیت داخلی از پارچه و … را بیابند و طلاب را تشویق و یا با تخفیف و یا حتی محترمانه تحمیل به خرید آنها کنند تا هم لباس پیامبر ما از تولیدات بیگانگان تهیه نشود و هم کارگر و تولیدکننده داخلی حوزه را از خود و مرهم دردهای خود بداند؟ و یا ممکن نبود که در این سالها با توجه به تقاضایی که برای پارچه عمامه، عبا و قبا و … وجود دارد، به فکر تولید داخلی آن می بودند و از این طریق یک اقدام در جهت حمایت از تولید داخل بر می داشتند؟ تا کی باید عمامه وال هندی و یا چینی بر سرمان بگذاریم؟!
– آیا اگر پیامبر در میان ما بودند دستور به حمایت از تولیدات داخلی جامعه اسلامی نمی دادند؟ شاید هم حوزه و روحانیت باز هم همین رویه را طی می کرد!!!!
– مگر ولی امر و حاکم اسلامی نفرمودند که «برای خودمان یک فریضه بدانیم که هر کالائی که مشابه داخلی آن وجود دارد و تولید داخلی متوجه به آن است، آن کالا را از تولید داخلی مصرف کنیم و از مصرف تولیدات خارجی به جد پرهیز کنیم»
– حوزویان که در هر مطلبی تا عمق آن کنکاش می کنند، نظرشان در مورد «فریضه» چیست؟
– وقتی خانه مان را پر کردیم از کالاهای خارجی، بر پشت منبر بگوئیم پیامبر ما خم شد و دست کارگر را بوسید؟
– واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می کنند چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند
?«خود ما»خون به دل رهبر و ولی امر کردیم نه کسی دیگر!
نویسنده: عضو محترم کانال فقاهت(با نام کاربری سید جواد)

درباره نویسنده

مدیر سایت
وبلاگ

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

asd


Username
Create an Account!
Password
Forgot Password? (close)

adf


Username
Email
Password
Confirm Password
Want to Login? (close)

asdf


Username or Email
(close)