منو

پربيننده ترين مطالب
    • No Post To Show
    • No Post To Show
    • No Post To Show
خانه / اطلاع رسانی / از صف طولانی ثبت نام ریاست جمهوری تا صف های بلند شهریه!!
یادداشت اختصاصی استاد اکبرنژاد

از صف طولانی ثبت نام ریاست جمهوری تا صف های بلند شهریه!!

?از صف طولانی ثبت نام ریاست جمهوری تا صف های بلند شهریه!!

?ثبت نام ریاست جمهوری در ایران عزیز ما از همان آغاز همیشه با حاشیه هایی گاه پر رنگ تر از اصل همراه بوده است. از نام نویسی پیرمردی که ادعای پیغمبری و وحی دارد تا نوجوان ۱۵ ساله و دلقک و رزمی کار و … هر انسانی بدون نیاز به هیچ آموخته سیاسی بلکه با اتکا به وجدانیات خود در مواجهه با این پدیده از خود می پرسد، این چه بساطی است؟! چرا ثبت نام ریاست جمهوری یک کشور بزرگ نباید ضابطه داشته باشد؟! چرا که از نظر او روشن است که نامزدی ریاست جمهوری لابد باید حداقل شرایط قطعی داشته باشد تا همان ملاک ثبت نام قرار گیرد. مثل تحصیلات، سن و سال، سابقه اجرایی و اموری از این دست!!
?جالبتر اینکه در تمام دوره هایی که به سن بنده می خورد، همین صحنه های خجالت آور تکرار شده و در تمام این مقاطع برخی رجال سیاسی و دینی به این وضعیت اعتراض کرده اند که چرا این قانون اصلاح نمی شود. با این حال دوباره چهار سال می گذرد تا می رسیم به ریاست جمهوری بعدی و دوباره آش همان آش و کاسه همان کاسه!
?البته چیزی که قلب مرا تشفّی می دهد این است که ما از پیش برای مشاهده این مسائل واکسینه شده ایم! زیرا در حوزه خودمان آنقدر از کارهای واضح البطلان در عین حال بسیار مهم و حیاتی دیده ایم که نگو و نپرس!
? مثلا:
صف های طولانی شهریه…………. و به صف کردن اساتید فاضل و طلاب ارجمند برای گرفتن پنجاه تومن از این و صد تومان از آن با یک من ریش و عمامه!
یا تاکید بر کتاب هایی که گاه چند قرن از زمان نگارش آنها می گذرد!!
یا اشتغال به کتابی مثل مکاسب با محتوای اقتصاد دویست سال پیش و اینکه از این همه استاد مکاسب یک طرح اقتصادی برای این کشور در نمی آید!!
یا اصرار بر فقه و اصول؛ بَلغَ ما بَلغَ، برای همه استعدادها و گرایش ها و به حاشیه راندن بقیه رشته ها با همه ضرورتی که دارند.
?سوال بنده از بزرگانی که به صف های طولانی ریاست جمهوری معترضند این است که کدام یک از اینها عجیب تر است. اینجا که نه حزبی است و نه فضای سیاسی و بی تقوایی های رایج در آن. اینجا حوزه است. حوزه ای که پر است از علمای حق طلبی که جز حق نمی جویند و بندگان صالح خدا. راستی این است مدینه فاضله و تجسم تفکّر فقهی شیعه!
?به خدای یگانه قسم که اگر حوزه را تجسّم فقه شیعه می دانستم، از تشیع رویگردان می شدم!!!
?محمد تقی اکبرنژاد

درباره نویسنده

مدیر سایت
وبلاگ

نظرات

1 دیدگاه در “از صف طولانی ثبت نام ریاست جمهوری تا صف های بلند شهریه!!

  1. محمد گفت:

    واقعا اگر مردم بدانند که حوزه دچار چه تناقضات بزرگ و بدیهی است، اداره یک سبزی فروشی را هم به روحانیت نخواهند سپرد چه رسد به اینکه مقدرات زندگی خود را بخواهند به آنها بسپارند.

    ۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

asd


Username
Create an Account!
Password
Forgot Password? (close)

adf


Username
Email
Password
Confirm Password
Want to Login? (close)

asdf


Username or Email
(close)