منو

پربيننده ترين مطالب
    • No Post To Show
    • No Post To Show
    • No Post To Show
خانه / گفتمانی / ویژه تحول / مهره سوخته یا شهید فرهنگ!!
به بهانه دفاع مقدس-2

مهره سوخته یا شهید فرهنگ!!

?یکی از زیبایی های دفاع مقدس، عشق به جانبازی و ایثارگری است. شهادت هدفی اوجمند بود. چیزی که همه برای به چنگ آوردن آن وارد استباقه شده بودند. شهید نه انسان ضعیفی که جنگیدن بلد نیست، بلکه کسی است که برای آرمانهای بلندش می تازد و پا پس نمی گذارد.
?اما آیا شهادت مختص میدان نبرد نظامی است یا صحنه جنگ فرهنگ نیز شهید و کشته دارد؟! جانباز دارد و آزاده…؟!
?در جبهه فرهنگ کسی که زخمی می شود، خونش نمی ریزد و عضوش قطع نمی شود اما آماج تیرهای تهمت قرار می گیرد و به جای خون، آبرو می بازد و به جای تیر و ترکش، پنجه به چهره اش می اندازند. اینجا شهید کسی است که به خاطر سخن حق خانه نشین شود.
?من مانده ام ملتی که تجربه هشت سال جنگ را دارد، چرا در جنگ فرهنگی تا این اندازه ضعیف عمل می کند. چرا ما حوزویان از مرجع و استاد و طلبه اش بگیر تا مدیر و کارمندش، از جانبازی در این عرصه هراسانیم. از اینکه مبادا حمله کنند و تهمت بزنند و تهمت ها را رسانه ای کنند و از آبرو بیندازند و خانه نشین سازند.
?مگر علی آن یگانه مرد تاریخ و تازیخ ساز، به عاقبت حق مداری و حق گوییش اندیشید تا من و شما به آن بیندیشیم؟ راستی اگر علی به اندازه من و شما مصلحت اندیش بود، می توانست پهلوانان عرب را بر زمین بزند و از ادبار قبال عرب نهراسد؟ چرا از برخورد با بزرگان انصار در تقسیم برخی غنایم، کنار نمی کشید تا پس از رسول خدا(ص) با او مدارا کنند؟ چرا او نهراسید از اینها؛ اما ما از مدرس ۱۲ متری و کلاسهای بی رمق و موقعیت های بی نفَس می ترسیم؟!
?من با مدیران بسیاری در خلوت به گفتگو نشسته ام. آنان می گویند: این حرفها، حرف دل ما هم هست. اما چه کنیم که اگر بخواهیم پا کج بگذاریم، از بیوت به ما فشار می آورند و … با اساتید زیادی باب سخن باز کرده ام، در خلوت تندتر از من بر حوزه تاخته اند اما وقتی می پرسیدم چرا اینها را بر سر کلاس و درس ابراز نمی کنید؟! می گفتند فضای حوزه کشش این حرفها را ندارد. فلانی از این حرفها زد، دادگاه ویژه او را خواست یا آمار و بررسی سابق با او چنین و چنان کرد!!
?یا للعجب ماییم و حوزه ای با هزار و یک ایراد! تماشا می کنیم و لبخند می زنیم تا مبادا کسی اخم ما را ببیند و برایمان پاپوش بدوزد.
?یا للعجب در حوزه دین، کسانی که حرف درست را با صراحت بیان کنند، افراطی هستند و بی مغز و آنان که حقیقت را زیر لحاف گندیده ی محافظه کاری پنهان نمایند، عاقلند و خردمند!
?برادران من؛ در جبهه فرهنگ مهره سوخته نداریم، شهید فرهنگی داریم. جانباز و آزاده فرهنگی داریم. دوباره باید واژه ها را بازخوانی کنیم. دوباره باید به جنگ فرهنگی نظری بیندازیم.
?محمد تقی اکبرنژاد، ۳مهر۹۶

درباره نویسنده

مدیر سایت
وبلاگ

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

asd


Username
Create an Account!
Password
Forgot Password? (close)

adf


Username
Email
Password
Confirm Password
Want to Login? (close)

asdf


Username or Email
(close)