منو

پربيننده ترين مطالب
    • No Post To Show
    • No Post To Show
    • No Post To Show
خانه / گفتمانی / ویژه تحول / لطفا خلنج نباشید!

لطفا خلنج نباشید!

با شما هستم دوست عزیز، بله خود شما!

شمایی که افتخارتان در حوزه به شیخ طوسی ها ، ابن ادریس ها و علامه حلی هاست! شمایی که محو تماشای آثار و فعالیت های ملا علی کنی و میرزای شیرازی و آقا نور الله اصفهانی ها هستید! شما که هنوز سر سفره ی شیخ انصاری و آخوند خراسانی ها نشسته اید، البته بخاطر عظمتشان _ بخوانید بخاطر ضعف خودتان_. شمایی که هنوز در کف نظریه ی ولایت فقیه امام هستید و در شگفت از اینکه عجب نسخه ایست برای اداره جامعه­ ی اسلامی. شمایی که عکس قاب شده­ ی بر روی دیوارتان، عکس پس زمینه ی گوشی ولپ تاپتان و یا پروفایل تلگرام و اینستاگرامتان عکس های زیبای امام خامنه­ ای است. با شما هستم؛ لطفا خلنج نباشید!!!

خلنج نام گیاهی است که باید آنقدر پوست آن را کند تا به محتوا و اصل آن رسید؛ و در احادیث به افرادی که صرفا به آباء خود افتخار می­ کنند، ولی از اعمال و رفتارخوب و صالح آنان تهی هستند و فقط و فقط به آنها افتخار می­ کنند تعبیر شده است:

قَالَ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَ تَرَى هَذَا الْخَلْقَ كُلَّهُ مِنَ النَّاسِ فَقَالَ أَلْقِ مِنْهُمُ التَّارِكَ لِلسِّوَاكِ وَ الْمُتَرَبِّعَ فِي مَوْضِعِ الضِّيقِ وَ … وَ الْمُفْتَخِرَ يَفْتَخِرُ بِآبَائِهِ وَ هُوَ خِلْوٌ مِنْ صَالِحِ أَعْمَالِهِمْ فَهُوَ بِمَنْزِلَةِ الْخَلَنْجِ‏ يُقْشَرُ لِحَاءً عَنْ لِحَاءٍ حَتَّى يُوصَلَ إِلَى جَوْهَرِيَّتِه‏ ِ وَ هُوَ كَمَا قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَ‏ إِنْ هُمْ إِلَّا كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِيلًا.(خصال، ج۲، ص۴۰۹)

حال شما از کدام طیف هستید؟ از آن طیف که صرفا افتخار می­ کنند ولی در عمل، در آثار آنها و باتلاق تاریخ فرو رفتند و یا از آن طیف هستید که دنبال هدف این بزرگان در این روز می گردید؟  چقدر به درد دین و تشیع و انقلاب اسلامی خورده اید و چقدر کار را جلو می برید؟ آیا شما این امانت الهی را که با سرخی خون هزاران شهید محافظت شده است به درستی به دست گرفته ­اید؟ آیا راه افتاده اید تا به دست دیگرانش رسانید؟  یا صرفا به این حرکت باشکوه خیره شده­ و از عظمت این جریانِ ساری و جاری، و این سنت الهی، دست و زبانتان بند آمده و محو آثار ۱۰۰ الی ۷۰۰  سال پیش شده­ اید؟!!

باشد که کسی لگدی زند و تو را از خواب بیدار کند که ای برادر حرکت کن و الاّ زیرِ حرکت این جریان له می شوی!

وبدان که اکنون امتحانی است برای تو و اگر کار را دستت نگیری و در زمان خودش به پیش نبری، قافله سالار این کاروان فرصت را از دستت خواهد گرفت و به دیگری خواهد داد. چنانچه فرموده: من یرتد عن دینه فسوف یاتی الله بقوم یحبهم ویحبونه و….

نویسنده: علی علیزاده

درباره نویسنده

مدیر سایت
وبلاگ

نظرات

1 دیدگاه در “لطفا خلنج نباشید!

  1. امین گفت:

    عکس پس زمینه رو خیلی خوب اومدی!

    ۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

asd


Username
Create an Account!
Password
Forgot Password? (close)

adf


Username
Email
Password
Confirm Password
Want to Login? (close)

asdf


Username or Email
(close)