منو

پربيننده ترين مطالب
    • No Post To Show
    • No Post To Show
    • No Post To Show
خانه / اطلاع رسانی / دیروز جای متهم و شاکی عوض شد!!
یادداشت مهم استاد اکبرنژاد پیرامون بیانات آیة الله خاتمی در همایش حوزه انقلابی

دیروز جای متهم و شاکی عوض شد!!

⬛️دیروز جای متهم و شاکی عوض شد!!

?دیروز ۱۳۹۶/۰۱/۳۱همایش ملّی حوزه انقلابی در سالن همایش های دارالشفاء برگزار شد. جناب آقای خاتمی سخنران اصلی این همایش بود. ناظر به محتوای سخنرانی ایشان چند سؤال در ذهن بنده ایجاد شد که صادقانه از ایشان می پرسم.
۱: جناب آقای خاتمی حضرتعالی از اعضای هیئت رئیسه جامعه مدرّسین هستید. اگر امروز حوزه ما به حدّ هشدار رسیده و مقام معظم رهبری نسبت به انقلاب زدایی حوزه اعلام خطر می کنند، مقصر کیست؟ آیا غیر از این است که یکی از وظایف ذاتی جامعه مدرّسین تحول در حوزه در راستای اسلام انقلابی و تأمین نیازهای نظام اسلامی است؟ مگر سوق دادن حوزه به سمت آرمان های انقلاب اسلامی و پالایش آن از تفکر سکولاریسم جزو رسالت های آن نبوده است؟
۲: حضرتعالی خود از اعضای شورای عالی حوزه هستید، آیا نسل امروز حوزه نباید بپرسند، شورای عالی در طول دهه های گذشته کجا بود که امروز خطر سکولاریزه شدن حوزه با همه وجود احساس می شود؟ شورای عالی در راستای اهداف نظام اسلامی چه تغییراتی در نظام آموزشی، پژوهشی، تربیتی و تبلیغی حوزه در نظر گرفته است و کدام تحول را پیگیری کرده است؟
?جناب آقای خاتمی؛ برادر بزرگوار؛ گویا در همایش دیروز جای متهم و شاکی عوض شده است! حضرتعالی به عنوان نماینده جامعه مدرسین و شورای عالی متهم وضع موجود حوزه هستید نه شاکی از آن! متهم به کم کاری، بی تدبیری، فرصت سوزی، نادیده گرفتن ظرفیت های بی بدیل نظام اسلامی برای تحولات عمیق در علوم اسلامی…
?شما به جای اینکه در این همایش از جان گرفتن سکولاریسم اظهار نگرانی کنید یا انتظارات نظام از حوزه را بشمارید، باید از فعالیت های جامعه مدرسین و شورای عالی گزارش می دادید. می گفتید که چه برنامه های عملیاتی داشته و دارید. البته نه به رسم دولت آقای روحانی! بلکه گزارش هایی که اساتید و طلاب حاضر در جلسه با همه وجود تأثیر آنها را احساس کنند. شما باید پاسخ گوی این سؤال می بودید که چرا پس از قریب به سه دهه از مطالبات رهبری از حوزه برای تحول در راستای نظام آموزشی، محتوای علمی، ساز و کار تبلیغی و پاسخ گویی به مسائل مورد ابتلای جامعه و نظام اسلامی هنوز کار شاخصی انجام نگرفته و حوزه ما بر گذشته خود پای می فشارد و در برابر هر حرکت تحولی مقاومت می کند!
?شما باید پاسخ می دادید که چرا در حوزه ما تنها یک رشته تحصیلی بر همه استعدادها و علاقه ها و گرایش ها تحمیل می شود؟! طلبه های مشتاق به تبلیغ به چه جرمی باید پای مکاسب و رسائل و کفایه یا درس خارج بنشینند؟ چرا کلام و فلسفه و سایر رشته های علوم انسانی در حوزه ما متروک است؟ چرا سخنی از هنر نیست؟ چرا فکر و ذکر همه آقایان چیزی جز چند دست کتاب تاریخ گذشته نیست؟
?برادر من؛ شما باید پاسخ می دادید که چرا طلبه ها اغلب تصور روشنی از آینده خود ندارند؟ چرا گرفتار افسردگی علمی شده اند؟ چرا حوزه قم، طلبه ها را احتکار کرده و جامعه محتاج به هدایت را رها! چرا زمینه های بازگشت طلاب به جامعه هدف را فراهم نمی آورد؟
?شما باید پاسخ دهید که چرا به جای توجیه بزرگان حوزه نسبت به ضرورت های پیش رو و گرفتاری های طاقت فرسای طلاب و اساتید جوان، یکسویه فشار را بر طلاب و اساتید می آورید؟
?متأسفم از گفتن اینکه این همایش ها تبدیل به پوششی برای کم کاری های آقایان شده است تا به جای پاسخ گو بودن در برابر بی تدبیری ها و کم کاری ها، سخن برانند و شعار بدهند و در مسند شاکی، متهم خیالی را نشانه بروند.

▪️محمد تقی اکبرنژاد
?۱۳۹۶/۰۲/۰۱

درباره نویسنده

مدیر سایت
وبلاگ

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

asd


Username
Create an Account!
Password
Forgot Password? (close)

adf


Username
Email
Password
Confirm Password
Want to Login? (close)

asdf


Username or Email
(close)