منو

پربيننده ترين مطالب
    • No Post To Show
    • No Post To Show
    • No Post To Show
خانه / اطلاع رسانی / دشمن دشمن است، شما چه کرده اید؟!
یادداشت اختصاصی استاد اکبرنژاد خطاب به آیت الله مقتدائی

دشمن دشمن است، شما چه کرده اید؟!

دشمن دشمن است، شما چه کرده اید؟!

?آیت الله مقتدایی عصر دیروز در جمع ائمه جماعات اصفهان هشدار دادند که دشمن با ابزار تهمت و تخریب دنبال ایجاد گسست میان روحانیت و جوانان است و در این راستا از فضای مجازی نیز بهره می گیرد. بی شک این مطلب درست است چرا که دشمن دشمن است و اگر عداوت نورزد و تخریب نکند، جای تعجب دارد. روی سخن نگارنده به شخص آقای مقتدایی و امثال ایشان در جامعه مدرسین و شورای عالی است؛ شما چه کرده اید؟
?اگر امروز منصفانه و به دور از هر پیش داوری بخواهیم میزان تأثیر کم کاری ها و بلکه ندانم کاری ها و بی برنامه گی های نهادهایی مثل جامعه مدرسین و شورای عالی را با تخریب و تهمت دشمن مقایسه کنیم، کدامیک در تقلیل شأن روحانیت و به انزوا راندن آن و فاصله انداختن میان آن و مردم اثر گذارتر بوده است؟
?جناب آقای مقتدایی؛ گیرم که دشمن در فضای مجازی به دنبال تخریب روحانیت بوده است، اما آیا دست دشمن است که با بی اعتنایی به استعدادهای جوشان ده ها هزار طلبه آنان را به بن بست کشانده است؟ آیا دست دشمن است که وقتی طلبه تبلیغ می رود، شهریه اش را قطع می کند؟ آیا تدبیر آمریکایی هاست که یک رشته تحصیلی بدون نگاه به نیازهای مردم، بر تمام استعدادها با تنوع علائق تحمیل می شود و هیچ صدای اعتراضی شنیده نمی شود؟ نکند دست استعمار پیر در میان است که در عصر تکنولوژی هزاران طلبه معمّم و محترم را برای گرفتن شندر قاز شهریه به صف می کشد و عزتش را لگدمال می نماید؟ نکند تلاش های مجازی دشمن است که اجازه نمی دهد کتاب های تاریخ گذشته از مدار نظام آموزشی حوزه حذف گردند؟! یا مسائل روز وارد کتاب های فقهی حوزه گردند یا عناوین درسهای خارج را به سمت نیازهای جامعه سوق دهد؟!
?آقای مقتدایی گفتید که طلبه باید ساده زیست باشد تا از مردم فاصله نگیرد، خیالتان راحت! طلبه ها تا وقتی زیر دست شما هستند و درس می خوانند، فاصله خود را از مردم حفظ خواهند کرد! زیرا با این شهریه ناچیز، هم باید کرایه خانه بدهد، هم کرایه ماشین و هم سفره اش را رنگین سازد! شما نگران مسئولین حوزه باشید که هر روز هم از مردم و هم از طلبه ها فاصله می گیرند! راستی کدام مسئول حوزوی می تواند با شهریه طلبگی زندگیش را اداره کند؟ اگر تنها یک ماه آقایان تصمیم می گرفتند با شهریه زندگی کنند، شهریه افزایش پیدا می کرد!
?گفته بودید طلبه باید خوش رو و خوش رفتار باشد! درست گفتید حتماً باید همینطور باشد. دینی که پیامبر آن به خلق عظیم ستوده می شود و محبتش سررشته جمع مردم متفرق می گردد، باید علمایی مهربان و مردمی و گشاده رو داشته باشد. یعنی همان چیزی که ما در میان بزرگان خود کمتر می بینیم! گویا استقبال از طلبه و وقت دادن به او و حضور در جمع و محفل او از شأن برخی می کاهد! مانده ام که چرا بزرگان حوزه ما؛ یعنی امثال حضرتعالی، یکبار درِ حجره ای را نمی زنند تا ببینند آیا طلبه مرده است یا زنده؟ مشکلی دارد یا ندارد؟ چه می شد بیشتر با طلبه ها مأنوس بودید و با آنها زندگی می کردید؟ نمی دانم شاید هم می دانید که اگر در میان آنها حضور یابید از کسل کننده بودن کتاب ها و فرساینده بودن نظام آموزشی و تحکّم بودن تک رشته ای بودن حوزه و خفت بار بودن شهریه گرفتن و ناچیز بودن آن و ده ها چیز دیگری که حاضر نیستید درد و رنج انجامش را به خود بدهید، سخن خواهند گفت.
?آقای مقتدایی؛ فقط امیدوارم که دانایی دشمن بیش از نادانی دوست نباشد. ان شاء الله.
❇️سلام و درود خدا بر شما.
◾️محمد تقی اکبرنژاد

درباره نویسنده

مدیر سایت
وبلاگ

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

asd


Username
Create an Account!
Password
Forgot Password? (close)

adf


Username
Email
Password
Confirm Password
Want to Login? (close)

asdf


Username or Email
(close)