منو

پربيننده ترين مطالب
    • No Post To Show
    • No Post To Show
    • No Post To Show
خانه / اطلاع رسانی / اخبار / حوزویان غبار غربت از چهره دین بزدایند…
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان:

حوزویان غبار غربت از چهره دین بزدایند…

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، در اولین نشست اولیاء طلاب مدرسه علمیه باقرالعلوم(علیه السلام) شهید محلاتی تهران با مسئولین حوزه، با اشاره به اهمیت حضور جوانان در حوزه های علمیه گفت: شرایط جامعه نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است، و طلاب باید به علوم اسلامی که تا کنون ناشناخته مانده اند بپردازند و با محدود کردن خویش در فقه و اصول؛ از علوم تفسیری قرآن، علم طب اسلامی و بسیاری از موارد دیگر که تا به حال اصلا به آن ها توجهی نشده است، غفلت نکنند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف بعثت پیامبر(ص) ایجاد حاکمیت اسلامی در جامعه بود، اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد با استناد به بعضی روایات، پیامبر(ص) و رسالت ایشان را محدود به فقه و اخلاق می کنند و از بیان ابعاد سیاسی و اجتماعی حضرت امتناع می ورزند، در حالیکه بنا به فرمایش امام خمینی(ره) اسلام همه اش سیاسی است.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با اشاره به نقش مساجد در تحقق اهداف بعثت پیامبر(ص)، تصریح کرد: هدف از احداث مساجد صرفاً اقامه نماز جماعت نیست و هر فردی می تواند نمازش را بصورت فرادا در خانه اش بخواند، بلکه هدف بزرگتر و مهمتر در احداث مسجد و اقامه نماز جماعت، تمرین ولایت مداری به مردم می باشد، تا به حقیقت دین آگاهی یابند.

وی با ابراز تاسف از غربت دین اسلام در جامعه و بین متدینین، ادامه داد: امیداریم طلاب جوانی که وارد حوزه علمیه می شوند با شناخت دقیق دین، نمونه یک عالم دینی برای جامعه باشند، تا مردم حقیقت اسلام را از آنان دریافت کنند.

این استاد حوزه به نقش کلیدی والدین طلاب در موفقیت آنان اشاره کرد و گفت: فرزندان شما در آینده مسئولیت های بزرگی را بر عهده خواهند داشت، و یکی از مهمترین آن ها این است که کارکرد طلبگی را به معنای واقعی کلمه به مردم نشان دهند. بنابراین به والدین این عزیزان توصیه می کنم تا شرایط خوب درس خواندن را برای آنها فراهم کنند.

حجت الاسلام پناهیان در پایان خطاب به طلاب با بیان اینکه شغل طلبگی رهبری دل ها و اندیشه ها است، گفت: تلاش کنید به علومی همچون علوم مدیریتی و سیاست، و علوم تغذیه، بهداشت و طب اسلامی که عمدتاً مورد نیاز مردم است، ورود پیدا کنید و هدف تان از طلبگی را در پاسخ گویی به یک مسئله ساده شرعی محدود نکنید، چرا که اینها بخشی از علوم بی نهایت ائمه(ع) بود اما متاسفانه در حوزه های علمیه مورد بی توجهی واقع شده است.

وی به مسائل پیرامون حوزه و طلبه ها اشاره کرد و افزود: دوران طلبگی مشکلات خاص خود را دارد، اما این را بدانید که سختی های اوایل طلبگی یکی از موهبت های الهی است.

گفتنی است در پایان مراسم طلاب برتر تقدیر شدند.

(عکس از خبرگزاری فارس)

درباره نویسنده

مدیر سایت
وبلاگ

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

asd


Username
Create an Account!
Password
Forgot Password? (close)

adf


Username
Email
Password
Confirm Password
Want to Login? (close)

asdf


Username or Email
(close)