منو

پربيننده ترين مطالب
    • No Post To Show
    • No Post To Show
    • No Post To Show
خانه / گفتمانی / ویژه تحول / توصیه آیت الله خویی در رابطه با علم اصول

توصیه آیت الله خویی در رابطه با علم اصول

توصیه آیت الله خویی در رابطه با علم اصول

?آیت الله موسوی خلخالی نقل می کند: ما با آقایان سیستانی، وحید و سید محمدباقر صدر و آقای فلسفی(ره) هم دوره بودیم. یك شب آقای سیستانی گفتند: ما الآن دوره دوم است كه در درس شركت می كنیم. خوب است به آقا بگوییم: فكر بیشتری بكنید و مطالب جدیدی بیان كنید كه هم برای ما كه دوره دوم است، مطالب جدیدی باشد و هم آنهایی كه دوره اولشان است، استفاده كنند. گفتم: این حرف دل من است. مشكلی ندارد.
? پس از پایان درس به آقای خوئی(ره) این مطلب را به ایشان گفتم. فرمود: این درسی كه من برای شما می گویم، گفتنی های سه استاد بزرگ است: مرحوم نائینی(ره)، آقاضیاء عراقی(ره) و آقا شیخ محمدحسین اصفهانی(ره) و خود من هم اگر نظری داشتم، ضمیمه كردم و نتیجتاً درس من محصَّل افكار چهار استاد است. شما این را درست ضبط كنید و دقت كنید. برای استنباط، همین كافی است. دنبال فقه بروید!، فقه جواهر از اول طهارت تا دیات ۵۷ كتاب است؛ اینها را نگاه كنید، عمر كافی نیست!
? اصول یك فن است و مطالبش خیلی كشیدنی است!خیلی جر و بحث می شود!؛ قلت و إن قلت خیلی در آن می شود. ثمره عملی بر آن مترتب نیست، همین مقدار كه ثمره علمی دارد، كافی است. هذا اولاً و ثانیاً من نه میلش را دارم، نه وقتش را دارم.

◼️ گفتگوی روزنامه جمهوری اسلامی با آیت الله سید محمد مهدی موسوی خلخالی، ۱۳۹۱/۰۶/۰۲

درباره نویسنده

مدیر سایت
وبلاگ

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

asd


Username
Create an Account!
Password
Forgot Password? (close)

adf


Username
Email
Password
Confirm Password
Want to Login? (close)

asdf


Username or Email
(close)