منو

پربيننده ترين مطالب
    • No Post To Show
    • No Post To Show
    • No Post To Show
خانه / اطلاع رسانی / اخبار / برای هر ۵۰۰ ایرانی، یک روحانی لازم است
دبیر دوم شورای عالی حوزه ها، آیت الله مقتدایی:

برای هر ۵۰۰ ایرانی، یک روحانی لازم است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله مرتضی مقتدایی ، درگردهمایی و ضیافت انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه کشور که شب گذشته درتهران برگزارشد با انتقاد ازکمبود روحانی و فضا برای تحصیل علوم دینی، اظهارداشت: هرساله با خیل عظیم مشتاقان طلبگی وحتی فارغ التحصیلان مقاطع ارشد دانشگاهی برای حضور و تحصیل علوم و معارف الهی درحوزه های علمیه دراقصی نقاط کشورمواجه ایم اما متاسفانه فضای کافی برای ادامه تحصیل این عزیزان وجود ندارد.

وی ادامه داد: یک مبلغ و روحانی خبره و مجرب و مهذب یک دفعه به وجود نمی آید، بلکه لازم است سال ها تحصیل علم و معارف الهی نماید تا برای تربیت و هدایت مردم مهیا گردد، بنابراین کمک به توسعه و تجهیز حوزه های علمیه درکشورلازم است.

دبیرانجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه کشور با بیان این که خیرین دربحث کمک رسانی به توسعه و احداث حوزه های علمیه با نیت قرب الهی و تا حد توان وارد شوند، گفت: ممکن است تمکن مالی کسی به مبالغ هنگفت نرسد اما اگر در نیت اش بگوید اگرد اشتم بیشتر ازاین کمک می کردم، خداوند متعال اجر و پاداش امر خیر او را به همان میزان نیت و بیشتر از آنچه پرداخت کرده خواهد داد.

وی با بیان روایتی ازنیت های خالص الهی یادآورشد: قبل از اعزام سپاه اسلام برای غزوه تبوک عده ای ازمسلمین نزد پیامبراکرم(ص) رسیده و اظهارنمودند علاقه وافری برای جهاد دارند اما کهولت یا ضعف و بیماری آنها را ازحضوردرجهاد فی سبیل الله منع کرده است.

آیت الله مقتدایی افزود: پیامبرعذرآنها را پذیرفت اما پس ازپایان جنگ و عزیمت به مدینه به یارانش فرمود: ای مسلمانان آگاه باشید اکنون کسانی درمدینه هستند که هرعمل و مجاهدتی که شما درجنگ نمودید، درآن شریک هستند چراکه نیت آنها جهاد بوده اما ضعف و ناتوانی مانع ازحضورشان شده است لذا آنان نیز دراجرجهاد با شما شریکند.

دبیر دوم شورای عالی حوزهای علمیه ادامه داد: خداوند متعال درآیات شریفه قرآن کریم فرموده اند که اجر انفاق و بخشش و قرض الحسنه دوبرابر و بسیار زیاد است، باید توجه داشت آن اجر زیاد و کثیری که خداوند به آن اشاره کرده برای ما انسان ها قابل شمارش نیست پس سعی کنید درانجام اعمال خیرپیشقدم باشید.

عضوجامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: در یوم الحساب دونوع کارنامه اعمال یعنی نامه اعمال خوب و نامه اعمال بد داریم، اما نامه دیگری هم هست که درآن اجرو پاداش امورخیریه شما احتساب شده و مضاعف گردیده است به نحوی که ازدیدن آن نامه متعجب خواهید شد و این همان وعده اجرالهی به خیرین است.

آیت الله مقتدایی درپایان خواستارتوجه جدی آحاد مردم به ویژه خیرین به بحث توسعه، احداث و تجهیز حوزه های علمیه شد و گفت: نبی مکرم اسلام(ص) فرمودند اگرمی خواهید به چهره کسی که از آتش جهنم آزاد شده بنگرید، به صورت عالمان دین بنگرید. لذا با توجه به اهمیت توسعه و بسط زمینه های حضورعالمان درجامعه لازم خیرین ورود جدی تری به توسعه فضاهای حوزوی درکشور داشته باشند.

گفتنی است: دراین مراسم حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور، حجت الاسلام غفوری مدیرحوزه علمیه استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران، مدنی مدیرعامل جدید انجمن حامیان توسعه  حوزه ها و جمعی ازطلاب و روحانیون حضورداشتند.

درباره نویسنده

مدیر سایت
وبلاگ

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

asd


Username
Create an Account!
Password
Forgot Password? (close)

adf


Username
Email
Password
Confirm Password
Want to Login? (close)

asdf


Username or Email
(close)