منو

پربيننده ترين مطالب
    • No Post To Show
    • No Post To Show
    • No Post To Show
خانه / اطلاع رسانی / اخبار / امروز روز خاموشی طلاب نیست!!
تاکید آیت الله نوری همدانی بر حضور فعالتر طلاب در عرصه های انقلابی

امروز روز خاموشی طلاب نیست!!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار جمعی از مربیان عقیدتی سیاسی سپاه سراسر کشور شرکت کننده در دوره های عالی امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد:

قیام طلاب برای امر به معروف و نهی از منکر قیامی لازم و مهم است.

این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه و منزلت طلبه بودن اظهار داشت:

شغل طلبگی ادامه شغل انبیا و ائمه اطهار(ع) و با فضیلت و پربرکت ترین شغل است و به این شغل افتخار می کنیم؛ طلاب باید مطالعات فراوانی داشته باشند؛ حضرت فاطمه(س) از پیامبر(ص) نقل می کنند که علمای شیعه ما محشور می شوند و خدا به آنها خلعت هایی را با توجه به علم و جدیت در ارشاد مردم عطا می کند؛ طلاب باید با سواد باشند و فقیه است که می تواند در جامعه اثرگذار باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با فاجعه خواندن نبود جایگزینی برای علمای بزرگ تصریح کرد: اگر در این انقلاب امام راحل به عنوان فقیهی نبود، هیچ گاه این انقلاب به ثمر نمی رسید؛ یکی از مشکلات جامعه ما این است که علم ها به تحلیل می روند؛ یعنی علمای بزرگ که از دنیا می روند، جایگزین ندارند و این فاجعه است.

وی ضمن ابراز تأسف از وضعیت کاهش علمای بنام و شاخص در مناطق و بلاد، گفت: طلاب باید با همت بلند سعی کنند جایگزین علمای بزرگ شوند؛ علمای درجه دو و سه نیز باید از خود جایگزین به جای بگذارند؛ این مسأله مصیبت است و باید سعی شود که این خلأها پر شوند و این مسأله در خصوص وعاظ نیز وجود دارد؛ باید ریشه این خلأها مشخص شود تا این وضع به وجود نیاید تا همیشه عرصه حوزه علما و وعاظ مهم وجود داشته باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی یادآور شد: باسواد شدن اولین وظیفه طلاب است؛ باید ادبیات طلاب قوی باشد که در این صورت می توانند گوینده ای قوی و نویسنده باشند و این از لوازم شغل طلبگی است.

این مرجع تقلید اخلاق خوب را لازمه ارتباط طلاب با مردم دانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید در ارشاد مردم جدیت داشته باشند و با مردم در ارتباط بودن کار ساده ای نیست و اخلاق و معاشرت خوب لازمه آن است و باید با مردم اخلاق کریمانه ای داشت؛ بزرگان همیشه با مردم بودند و مردم آنها را پناهگاه خود می دانستند و مشکلات شان را با علما مطرح می کردند و علما نیز سعی در برطرف کردن آنها داشتند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ضمن توصیه طلاب به خواندن صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیتنامه امام راحل اظهار داشت: طلاب هر جایی که جمعی را می بینند، باید فرهنگ اهل بیت(ع)، اسلام و قرآن و انقلاب را برای مردم بیان کنند و مردم نیز از سخنان طلاب استقبال می کنند.

وی با بیان این که طلاب باید بدانند که دنیای امروز دنیای مبارزه است، تصریح کرد: در دنیای امروز از یک طرف انقلاب، اسلام و مستضعفان و از طرف دیگر مستکبران از جمله آمریکا، صهیونیسم و فرانسه و انگلیس و ایادی اینها حضور دارند و انقلاب اسلامی این صف بندی ها را ایجاد کرد؛ باید در کمک به مظلومان جهان اسلام انقلابی بود و باید مبارزه کنیم و امروز روز خاموشی نیست.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: طلاب باید هر جایی که قدم می گذارند، مردم را آماده و در صحنه نگه دارند؛ امام خمینی(ره) این صحنه را صحنه انتظار ظهور می دانستند؛ همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند حوزه ها باید انقلابی و در صحنه انقلاب حضور داشته باشند.

درباره نویسنده

مدیر سایت
وبلاگ

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

asd


Username
Create an Account!
Password
Forgot Password? (close)

adf


Username
Email
Password
Confirm Password
Want to Login? (close)

asdf


Username or Email
(close)