منو

پربيننده ترين مطالب
    • No Post To Show
    • No Post To Show
    • No Post To Show
خانه / اطلاع رسانی / اخبار / سخنی با اساتید محترم سطوح عالی

سخنی با اساتید محترم سطوح عالی

?سخنی با اساتید محترم سطوح عالی

?در جلسه ای که اساتید سطوح عالی با مشاور و سخنگوی مرکز مدیریت داشته اند، برخی از ایشان برآشفته شده و با تعابیر تندی از جریان مؤسسه فقاهت انتقاد کرده اند.
یکی گفته، فلانی دارد به یک جریان تبدیل می شود و بر عواطف و احساسات طلبه ها موج سواری می کند.
دیگری برآشفته تر گفته، این جریان مثل یک غده سرطانی است و باید هر چه زودتر از بیخ و بن کنده شود و از بین برود!
و قس علی هذا…
?ضمن عرض ادب خدمت همه اساتید سطوح عالی از اینکه خاطرشان را مکدّر ساخته ام، اعتذار می کنم و از خدمت ایشان تقاضایی دارم و سوال می کنم:
آیا بنده این جریان را با حرف های چاله میدانی و توهین و جسارت شروع کردم یا با نقد عالمانه مکتب اصولی شیخ انصاری(ره)؟ یعنی یک حرکت کاملاً علمی اما شما أعزه چه کردید؟ جز این بود که با فشار به مرکز مدیریت و دفتر تبلیغات، سالن را از ما گرفتید تا جلسه سوم این همایش برگزار نشود!
?آیا بنده سال گذشته خدمت متولیان و تصمیم گیران حوزه نامه نزدم و به ایشان اعلام نکردم که می خواهیم جلساتی برای بررسی زوائد علم اصول برگزار کنیم و پیشاپیش از ایشان استفسار نکردم؟ آیا این جلسات چیزی جز یک گفتگوی سالم و متین علمی بود؟ چرا سالن دفتر تبلیغات، حسینیه شهدا و مسجد رفعت و… از ما منع شد؟ چرا کلی حاشیه سازی در اطراف آن صورت گرفت؟ برخی گفتند: فلانی دست استکبار است! هر چیزی را نفهیمده انکار می کند. جاهل و نادان است. جنایتکار علمی است! به بزرگان علماء توهین می کند و …
?وجدانهای پاکتان را به حکمیّت می طلبم، چه کسی موج درست کرد و چه کسی بر آن سوار شد؟ کسی که با متانت علمی بحث های جدید علمی را مطرح می سازد و به احدی از بزرگان علم جسارت نمی کند یا کسانی که حاشیه سازی می کنند و به جای پاسخ علمی، نیّت خوانی می کنند و از در جسارت و توهین وارد می شوند؟
?بنده ده ها بار شما حضرات را به گفتگوی علمی دعوت کردم، چرا نیامدید؟
مگر مدعی نیستید که بنده کم سواد هستم. بسم الله.
آدم کم سواد را خیلی راحت می شود رسوا کرد و نادانیش را به رخ کشید.
چرا از گفتگو و مناظره آزاد در حضور اساتید و طلاب فاضل طفره می روید؟
بیایید و نشان دهید که من به تعبیر خودتان اولیّات اصول را نفهمیده ام و برای همین اشکال می کنم.
بیایید و ضعف مبانیم را در میان همگان به رخ بکشید.
?نکند به شما گفته اند که در مناظرات قبلی این اتفاق افتاده است؟! یعنی در پیش کرسی های پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه و یا مرکز فقهی ائمه اطهار(ع).
باید به سمع و نظرتان برسانم که اطلاعات غلط داده اند. اتفاقاً در این جلسات معلوم شد که چه کسی جواب داد و چه کسی جواب گرفت!
در این جلسات معلوم شد که نظریات مطرح شده به قدری قدرت داشتند که دو تن از داوران! تندتر از ناقدین وارد میدان نقد شدند تا به گفته خودشان مبادا مخاطبان تحت تأثیر نظریه پرداز قرار بگیرند و حتی یک دقیقه فرصت دفاع به بنده داده نشد.
در جلسه مناظره مرکز فقهی ائمه اطهار با وجود عدم رعایت عدالت در زمان، معلوم شد چه کسی به زحمت افتاده است.
بگذار بگذریم از اینکه چگونه این جلسه را در مرقومه ضعیفه ای که با تیراژ ۲۰۰۰ منتشر کردند، نیاوردند و در اوج بی اخلاقی تنها حرفهای ناقدین را منتشر ساختند.
?اساتید معزز سطوح عالی حوزه؛ برادران بزرگوار من؛ کسی که پنج جلد کتاب علمی می نویسد و پای کلمه به کلمه نوشته های خودش هست، یعنی حرفی برای گفتن دارد. یعنی جوانیش را صرف کار علمی کرده است. یعنی گفتمانش گفتمان چاله میدانی نیست. یعنی زبان علم را می فهمد.
هنوز هم دیر نشده!
بهترین راه برگزاری جلسات گفتگوی آزاد است.

❇️من منتظرم…

◾️محمد تقی اکبرنژاد

درباره نویسنده

مدیر سایت
وبلاگ

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

asd


Username
Create an Account!
Password
Forgot Password? (close)

adf


Username
Email
Password
Confirm Password
Want to Login? (close)

asdf


Username or Email
(close)