منو

پربيننده ترين مطالب
    • No Post To Show
    • No Post To Show
    • No Post To Show
خانه / گفتمانی / ویژه تحول / اسلام همه چیزش سیاست است!
تأمّلی بر سخنان حجة الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان

اسلام همه چیزش سیاست است!

?اسلام همه چیزش سیاست است!

?حجة الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان درتوصیه اخلاقی به طلاب محترم مدرسه رضویه قم نسبت به وظیفه ی طلبگی فرمودند:
« ما کار دیگری جز طلبگی و علم آموزی معارف اسلامی نداریم، به مدرسه نیامده ایم که بعد رئیس حزب و دار و دسته شویم و نیامدیم که وقتی از مدرسه بیرون رفتیم یک بازیگر سیاسی و یا هنرپیشه اجتماعی و زد و بندی شویم.آمده ایم که جای خالی انبیاء(ع) را پر کنیم؛ بخواهیم خودمان هم با اخلاص و نماز شب و گریه بر حضرت اباعبدالله، امام حسین(ع) کاری کنیم که رحمت خدا بر ما فراگیر شود و ما را از خطرات حفظ کند، و ما را به ارزش ها پیوند بدهد تا اول خودمان ارزش پیدا کنیم بعد به دیگران ارزش ها را انتقال دهیم»
?ایشان در توصیه اخلاقی خود تنها کار و وظیفه طلبه را کسب معارف اسلامی دانستند. ایشان حضور در عرصه سیاسی را مورد مذمت قرار داده و آن را یک بازیگری سیاسی و زدو بند سیاسی معرفی نمودند.
?طبق فرمایش سرور گرامی طلبه ای طلبه است که تمام وقت و انرژی خویش را مصروف تحصیل و تدریس و علم آموزی کند و به عبارتی یک زندگی کاملاًکتابخانه ای!
?ایشان راهی غیر از این مسیر را یک خطا می داند و در نتیجه فعالیت های سیاسی و اجتماعی را یک خطا و انحراف از مسیر ناب طلبگی معرفی می کند. ایشان از رئیس یک حزب سیاسی شدن به مذمت یاد می کند و آن را هنرپیشگی سیاسی نامگذاری می کند.
اما این سخنان به ظاهر زیبا خالی از ملاحظه و اشکال نیست.
?اگر چه حضور در فضای سیاسی به شکلی که به زد و بند کشیده شود خلاف و تخطّی از موازین اسلامی است اما محصور شدن در حجره و کلاس درس نیز یک انحراف است. هر اندازه که شیطنت های سیاسی خطا است به همان اندازه گوشه نشینی و منزوی بودن از اتفاقات سیاسی نیز انحراف است. اما راه سومی نیز در میان است، نباید به مسائل صفر و یکی نگاه کرد. حضور در فعالیتهای سیاسی با حفظ موازین اسلامی و عدم تخطی از مسیر تقوا حد وسط دو مسیر غلط است.
?بیانات سرور گرامی آن روی سکه تفکر سکولاریسم است. اندیشه ای که اسلام و تشیع را از ورود به عرصه های سیاسی منع می کند و حضور دین در فضای سیاست را ضربه به دین می پندارد.
? از ایشان که عمر خود را در تحقیق و مطالعه سیره و بیانات معصومین سپری کرده اند می پرسیم آیا حضرات معصومین به دنبال اداره ی جامعه نبوده اند؟ آیا نسبت به پدیدارهای اجتماعی و سیاسی بی تفاوت بوده اند؟ شما که خود روضه خوان عاشورا هستید قیام کربلا را به چه هدفی می دانید؟ آیا در زیارت جامعه کبیره خطاب به اهل بیت نیامده ساسة العباد؟در بیانات خود به نکته ی مهمی اشاره کردید، «باید طلاب جای خالی انبیاء را پر کنند!» آیا حفظ و اداره جامعه و روشنگری و بصیرتی دهی چیزی غیر از وظیفه انبیاء است؟ مگر انبیا به دنبال حکومت و اداره ی جامعه به شکل توحیدی نبوده اند؟ آیا شما وظیفه انبیاء و اهل بیت را تنها گریاندن و تعلیم طهارت و نماز و از این قبیل کارهای فردی می دانید؟! آیا سخن پیر جماران را نشنیده اید که اسلام همه چیزش سیاست است!
◼️عباس محمدی

درباره نویسنده

مدیر سایت
وبلاگ

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

asd


Username
Create an Account!
Password
Forgot Password? (close)

adf


Username
Email
Password
Confirm Password
Want to Login? (close)

asdf


Username or Email
(close)